אינדקס המומחים
כל המאמרים של מיטב המומחים פעם בשבוע ישירות למייל שלך.
שם
דוא"ל
ארבעת המופלאים של סוכות

ארבעת המופלאים של סוכות


מאת: אפרת אהרוני,
"קבלה לעם"
 



ארבעת הכוכבים של החג הם: אתרוג, לולב, הדס וערבה, טומנים בחובם רבדים רבים. בפן הרפואי, לכל אחד מן המינים מיוחסות תכונות ואיכויות מיוחדות, ולכן לאורך השנים נעשו בהם שימושים רפואיים שונים. לדוגמה, יהודי תימן נהגו לטפל בכאבי אוזניים באמצעות שמן שהופק מקליפת האתרוג.


מאמרים על סוכות : סוכות זכר לכיבוש הארץ, הסתכלות אחרת על חגי תשרי, הרבה יותר מסתם סוכה , התיקון של חגי תשרי,


התמר, הלוא הוא הלולב, ידוע בערכו התזונתי הגבוה ולכן הוא מומלץ לסובלים מאנמיה. מההדס מופק שמן אתרי המסייע לטיפול בהתקררויות ובשיעול, וקליפת עץ הערבה שמשמשת כיום מקור להכנת אספירין, שימשה בעבר להכנת תה היעיל בטיפול בחום ובדלקות.

 

אמנם סגולות הריפוי שייכות לרובד הגשמי, אך ישנו גם רובד עמוק ורוחני יותר שעליו מספרת לנו חכמת הקבלה.

 

משל ידוע מספר שארבעת המינים מייצגים ארבעה פלגים עיקריים בעם ישראל. כפי שארבעת המינים נבדלים זה מזה ולכל אחד מאפיינים שונים הייחודיים לו, כך גם חלקי העם השונים נבדלים האחד מהשני.

מבט כללי על המציאות הישראלית, מראה שֶפֹּה בארץ חמדת אבות כל אחד מושך לכיוון אחר: ברק מושך שמאלה, ביבי מושך ימינה וציפי לבני שלא עוצרת באדום מושכת חזק קדימה. ולא רק בזירה הפוליטית כולם נאבקים בכולם אלא בכל מקום, החל מהתור בבנק או בסופר, דרך מאבקי כוח בשוק העבודה וכלה במשפטי גירושין. כל אחד חי לו בעולם משלו, מנותק מהשאר ודואג לאינטרסים שלו בלבד.

 

למרות התמונה העגומה יש גם אור בקצה המנהרה. בדיוק בשלב שהכול נראה פסימי, חוזרים גיבורי החג ובידם מסר מעודד ואופטימי: אם נתאחד-נצליח!

 

ללמוד מהטבע

בחג הסוכות אנו נוהגים ליטול את ארבעת המינים ולחבר אותם יחדיו לאגודה אחת. על פי הקבלה מנהג זה מסמל את החיבור שעלינו ליצור בינינו. דווקא החיבור בין החלקים השונים, על אף ההבדלים הרבים, הוא שיוצר דבר אחד שלם וחזק. אם כולנו ביחד נעשה מאמץ להתחבר מעל לפילוג שבינינו, וכל אדם יגייס את יכולותיו הייחודיות לו כדי שנחזור להיות אומה אחת מלוכדת, יתגלה בינינו כוח מאחד של אהבה.

 

דוגמה לחיבור הטבעי והרצוי אפשר לראות בגוף האדם. כל התאים בגוף מתחברים זה לזה על ידי נתינה הדדית לטובת הגוף כולו, כשכל תא בגוף מקבל את הדרוש לקיומו ובכל יתר כוחותיו הוא דואג לכללוּת הגוף. בשונה מהגוף החי, בבסיס ההתנהגות האנושית ניצב האגואיזם, שמעדיף תמיד את האינטרס האישי והצר של היחיד על פני טובת הכלל.

 

כדי שמערכת חברתית תוכל להתקיים בביטחון ובשלווה, עליה להיות מושתתת על אותם חוקים שפועלים בגוף האדם ובכלל מערכות הטבע-חוקים של הרמוניה ונתינה הדדית.

 

תקופת החגים היא תזכורת והזדמנות להתעלות מעל הפירוד, ההבדלים והמחלוקות, ולהתרכז ברצון הפנימי שמשותף לכולנו. האיחוד בינינו הוא המפתח לשינוי אמיתי שימלא את ליבנו בשמחה ובאושר.



לשיחה אישית עם לאה שירה גד, מיסטיקנית המתמחה בנומרולוגיה קבלית, תקשור, תורת השמות והילרית, ניתן ליצור קשר עם מרכז המומחים של ישראל בטלפון:
072-3401003 שלוחה 51 
.

________________________________________________________________________


למאמרים נוספים:
טיפ קטן ליום כיפור

ראש השנה הקבלי

סוכה של שלום

בחנוכה התנהג כמכבי
על חנוכה ניסים ויוונים


הדפס מאמרהדפס מאמר שלח לחברשלח לחבר Stars.co.il on Facebookקבלו עדכונים גם בפייסבוק

רוצה לקבל כל יום תחזית באימייל שלך? הרשם\י כאן - חינם! רוצה לקבל כל יום תחזית באימייל שלך? הרשם\י כאן - חינם!


הזן תאריך לידה וקבל את תחזית האסטרולוגיה היומית שלך
תחזית אסטרולוגית יומית אישית במייל בחינם לחץ כאן >>
הורוסקופ שבועי