אינדקס המומחים
כל המאמרים של מיטב המומחים פעם בשבוע ישירות למייל שלך.
שם
דוא"ל
יוצאים לסדר עולמי חדש

יוצאים לסדר עולמי חדש

מאת: ניב נבון

"הפתרון למשבר הכלכלי נמצא בהישג ידינו. צריך רק ללמוד לחיות ביחד".

 

בתים מוארים. השולחנות מכוסים בלבן. האפילו הפקק בכבישים נראה חגיגי. המשפחה מתכנסת. אוכלים, שרים, קוראים את ההגדה ביחד כמו תמיד. כמו בכל שנה. לכאורה הכל כרגיל, שגרת פסח ישראלית. לכאורה.

 

כי משהו בכל זאת נשתנה בלילה הזה, מכל הלילות. ולמרות האווירה החמימה, למרות השירים והיין, כולנו מרגישים שממש מעבר לדלת, מנשבות רוחות חזקות של משבר כלכלי עמוק. משבר שכולנו היינו מעדיפים לשכוח מקיומו, אבל מה לעשות, שהוא כאן. דופק בדלת. מסרב לעזוב.

 

למשבר הזה יש פתרון. הפתרון הזה אינו דורש יותר משינוי בגישה. שינוי בדפוס החשיבה שלנו. נשמע מפתיע? אולי. אך בואו נזכר לרגע מה היה לנו כאן, ואיך בעצם נראה העולם, חודשים ספורים בלבד לפני "המפץ הגדול". זוכרים?

 

עסקאות ענק, הלוואות פרועות, תמרונים פינאנסיים, כולם התבשלו בתוך סיר הבשר הגלובלי. החגיגה הייתה בעיצומה. ואז, משום מקום, בלי התרעה מוקדמת, זה קרה. מישהו, או משהו, קלקל את כל התכניות. האדמה החמדנית פערה את פיה וטריליונים של דולרים נשאבו בבת-אחת לתוך חור שחור. האורות כבו. המסיבה נגמרה.

 

אבל יחד עם כל הנדל"ן, חופשות הסקי והיאכטות שטבעו במצולות, נעלם גם משהו נוסף. משהו בסיסי, וחשוב בהרבה - הסֶדר.

 

כללי המשחק המוכרים, אותם חוקים מוסכמים שעל פיהם התנהלו החיים, נשמטו מתחת רגלינו. עד כה פעלנו בהצלחה לפי נוסחת הקסמים הידועה: נצל את כולם לטובתך, תפוס כפי יכולתך וצחק כל הדרך אל הבנק. אך מה שעבד יפה כל כך בעולם הישן, לא "תופס" יותר בעידן החדש. עידן שבו כולם קשורים ברשת אחת, שבו גורלם הפרטי של מדינות ועמים תלוי לחלוטין בגורלו הכללי של העולם כולו. במצב כזה, להיות אדם לאדם זאב כבר לא ממש משתלם.זה אפילו די מסוכן...

 

עכשיו ברור לכולם שצריך כאן סדר עולמי אחר. כללים אחרים, שיאפשרו לנו להתקיים בכפר הגלובלי שלנו, בלי לרמוס אחד את השני. בלי לאבד את עצמנו לדעת. השאלה הגדולה היא כמובן איך עושים זאת?

 

מקרה או לא, השאלה הזו תופסת אותנו בדיוק עכשיו, ערב חג הפסח, המסמל יותר מכל את המעבר מעבדות לחירות, מישן לחדש. אולי באמת הגיע הזמן ליציאת מצרים חדשה. לא יציאה של עם אחד משעבוד של עם אחר, אלא יציאה כללית, אוניברסאלית, מתוך צורת החיים האגואיסטית, שכבלה את ידינו.

 

יתכן שהלילה הגדול שירד על העולם בעקבות המשבר הכלכלי, לא ירד במקרה, אלא כדי להוביל אותנו לשחר חדש. כדי ללמד אותנו איך לשלב ידיים בצורה נכונה. דבר אחד ברור: אם נצליח בכך, אם נדע לבנות את חיינו על בסיס של דאגה וערבות הדדית, נגלה כיצד האדמה שבלעה את הסדר הישן, מצמיחה מתוכה סדר חדש, אנושות חדשה. עולם טוב ויפה יותר.

 

ניב נבון, עורך תוכן ומנחה בערוץ הקבלה, אפיק 66 בYES.


למאמרים נוספים:

כשהבומרנג חוזר

המשבר הכלכלי

עד העונג הבא

למה חשוב ללמוד קבלה?


הדפס מאמרהדפס מאמר שלח לחברשלח לחבר Stars.co.il on Facebookקבלו עדכונים גם בפייסבוק

רוצה לקבל כל יום תחזית באימייל שלך? הרשם\י כאן - חינם! רוצה לקבל כל יום תחזית באימייל שלך? הרשם\י כאן - חינם!


הזן תאריך לידה וקבל את תחזית האסטרולוגיה היומית שלך
תחזית אסטרולוגית יומית אישית במייל בחינם לחץ כאן >>
הורוסקופ שבועי