אינדקס המומחים
כל המאמרים של מיטב המומחים פעם בשבוע ישירות למייל שלך.
שם
דוא"ל
מה הקשר בין רמי קלינשטיין, ראש השנה וספר הזוהר?

מה הקשר בין רמי קלינשטיין, ראש השנה וספר הזוהר?

מאת: גלעד שדמון, "קבלה לעם"


מדי שבוע, בתוכנית "פותחים את הזוהר", מבררים רמי קלינשטיין וגלעד שדמון עקרון מרכזי שמלמד אותנו ספר הזוהר. לקראת השנה החדשה נלמד ביחד את המשמעות הרוחנית של ראש השנה.


"י"ב חודשי השנה הם תיקון המלכות מתחילתה ועד סופה, וכיון שסופה אינו נשלם לגמרי עד גמר התיקון, על כן צריכים בכל שנה לחזור ולתקנה" (ספר הזוהר, פרשת וירא, ראש השנה).

א. מה הם י"ב חודשי השנה על פי ספר הזוהר?
ב. מהי "המלכות" ולמה היא זקוקה לתיקון?
ג. ומה זו בכלל שנה, על פי חכמת הקבלה?

באחד המשלים שמביא בכתביו בעל הסולם, מחבר פירוש הסולם לספר ה"זוהר", הוא מדמה את האדם שפוסע בדרך הרוחנית לאדם המסתכל במראה:
"וזה דומה לאדם, המסתכל במראה, לראות אם הוא מלוכלך. וכל המקומות שהמראה, מראה לו שהוא מלוכלך, הוא הולך להתרחץ ולנקות, היות שהמראה הראה לו שיש בפניו של אדם דברים מכוערים וצריכים לנקותם. אולם הדבר הקשה ביותר הוא, לדעת מה נקרא דבר מכוער. אם הרצון לקבל, כלומר מה שהגוף דורש לעשות הכול רק לתועלת עצמו, או הרצון להשפיע (הרצון לאהוב ולתת לאחרים) הוא דבר מכוער, שאין הגוף יכול לסבול אותו" (ספר שמעתי, מאמר יט').

במהלך דרכו הרוחנית, האדם בודק ובוחן את עצמו. בשלב מסוים הוא מגלה את החלק "המכוער" שבו, אותו חלק שבו שולט האגו. את החלק הזה הוא מכנה בשם "מלכות", כיוון שהאגו "מולך" עליו.

בשלב הבא של המחקר, הוא מחפש מה הם השינויים שעליו לעשות כדי להיות דומה יותר לבורא. במקרה הזה, המושג "בורא" מבטא תכונה שמגדירה את יחס האדם לזולת, ונקראת בחכמת הקבלה – תכונת הנתינה.

כל שינוי ומעבר משליטת האגו (תכונת הקבלה) לשליטה של תכונת הנתינה, מכונה בשם "שנה" (שנה מלשון שינוי). אולם מכיוון שאי אפשר להעביר את כל תכונות האדם בבת אחת ממצב אחד למצב ההופכי אליו, עלינו לבצע את התהליך במהלך 6000 שינויים שכאלה, המכונים "ששת אלפי שנות התיקון". כל שינוי ומעבר שכזה, כולל בתוכו שנים עשר חידושים שמגלה האדם על עצמו, ולכן כל שנה מכילה שנים עשר "חודשים".

חלק החשוב והמשמעותי ביותר בתהליך התיקון הוא תחילתו של השינוי, המכונה "ראש השנה". לכן הנהיגו המקובלים את המסורת לחגוג מדי שנה, את ראש השנה, כסמל וסימן לתחילתו של השינוי המבורך והמעבר שבא בעקבותיו, משליטת האגו להרגשת הנתינה שמובילה לאהבה.

אדם שעובר את כל ששת אלפי השינויים מגיע למצב שבו כבר לא צריך יותר לתקן את האגו. המצב הזה נקרא "גמר התיקון".

לקראת השנה החדשה נאחל לעצמנו ולכל העולם, שנזכה להגיע לראש השנה הרוחני ונתחיל יחד תהליך אמיתי של שינוי.
שנה טובה! 

המאמר מבוסס עד תוכן מתוך שיעור הקבלה היומי המשודר בערוץ 66.


רוצים לקבל עדכונים חדשים מדי יום? הצטרפו ל-Stars בפייסבוק.


למאמרים נוספים:

למה חשוב ללמוד הקבלה

תחילתה של שנה

ראש השנה הקבלי

ארבעת המופלאים של סוכות

טיפ קטן ליום כיפור


הדפס מאמרהדפס מאמר שלח לחברשלח לחבר Stars.co.il on Facebookקבלו עדכונים גם בפייסבוק

רוצה לקבל כל יום תחזית באימייל שלך? הרשם\י כאן - חינם! רוצה לקבל כל יום תחזית באימייל שלך? הרשם\י כאן - חינם!


הזן תאריך לידה וקבל את תחזית האסטרולוגיה היומית שלך
תחזית אסטרולוגית יומית אישית במייל בחינם לחץ כאן >>
הורוסקופ שבועי