אינדקס המומחים
כל המאמרים של מיטב המומחים פעם בשבוע ישירות למייל שלך.
שם
דוא"ל
מיסטיקה סינית ושנת 2011

מיסטיקה סינית ושנת 2011


מאת: שלומית שטיינברג - יועצת בכירה לפנג שואי ולמטפיסיקה סינית (מיסטיקה סינית)


החודש, ב-4 לפברואר ליתר דיוק, תחל שנה סינית חדשה, אשר תעמוד בסימן שנת הארנבת. כידוע לוח השנה הסיני מורכב מ-12 בעלי חיים כאשר לכל חודש חיה המאפיינת אותו וכך גם כל שנה- כך למשל, השנה שהסתיימה עמדה בסימן הנמר.


ל-12 החיות מצטרפים חמישה אלמנטים המרכיבים את היסודות של היקום שהם: עץ, אש, אדמה, מתכת ומים ולכן, המחזור בלוח השנה הסיני נמשך 60 שנה (12 חיות כפול 5 אלמנטים). לאלו מצטרפים שני המרכיבים המרכזים של התפיסה הסינית האנרגיות יין ויאנג.

כאשר אנו מעוניינים לבצע ניתוחים ותחזיות (לאדם או לתקופה) אנו נעזרים בשיטת 4 עמודות הגורל המאבחנת את ארבעת הזמנים: שנה, חודש, יום ושעה, כל אחד בנפרד וכולן ביחד. חישובים אלו נעשים בעזרת נוסחאות מורכבות המחשבות את המחזוריות של הזמן הסיני והשילוב בין האלמנטים השונים, השמימיים והארציים.

עמודות הגורל


כאמור, כל עמודה נקבעת על ידי שילוב של שלושת היסודות של היקום:
אנרגיה- יין, יאנג.
אלמנטים- עץ, אש, אדמה, מתכת, מים.
החיות - חולדה, שור, נמר, ארנבת, דרקון, נחש, סוס, כבשה, קוף, תרנגול, כלב, חזיר.


כך למשל, "זמן הלידה" של השנה החדשה הוא: 4.2.2011 שעה 12:35 ולכן עמודות הגורל שלה הן:
 שנה- יין מתכת ארנבת
חודש- יאנג מתכת נמר
יום- יאנג מתכת נמר
שעה- יאנג מים סוס


בהסתכלות ראשונה ניתן לראות שבשנה הקרובה אלמנט המתכת קיים כמעט בכל עמודה. אך כדי להבין לעומק את המרכיבים עלינו לבדוק אילו אלמנטים מרכיבים כל אחת מהחיות של העמודות - לכל חיה קיימים בין אלמנט אחד לשלושה אלמנטים החבויים מתחתיה, בהתאם לעונות השנה.


בשנה: (יין, מתכת) ארנבת - יין ועץ
בחודש: (יאנג, מתכת) נמר - יאנג ועץ
ביום: (יאנג, מתכת) נמר - יאנג ועץ
בשעה: (יאנג, מים) סוס - יאנג ואש


מה שאנו רואים הוא התנגשות, או חיכוך, בין שני מרכיבים: באנרגיות, הרבה אנרגיות מאותו סוג (יין מול יין ויאנג מול יאנג) שיוצר חוסר איזון ובאלמנטים הרבה עץ מול מתכת. המתכת היא הכלי שגודע את העץ (מסור, גרזן וכד') ולכן הדבר מסמן שנה של עימותים וויכוחים הן בתחום העסקי והן בתחום הזוגיות.


קראו כאן את התחזית השנתית המפורטת לשנת הארנבת (שנת 2011)


כיצד נעזר באסטרולוגיה הסינית?


מטרתה של האסטרולוגיה הסינית היא לחשוף מה מצפה לנו בדרך בה אנו צועדים, מתוך כוונה לסייע לנו לנתב נכון יותר את מעשינו והחלטותינו בכל תחומי החיים שלנו. יחד עם זאת הפילוסופיה הסינית לא מאמינה בלדעת בלבד ולחכות שדברים יקרו או יגיעו אלינו, יש לבצע דברים כדי לקבל את מבוקשנו - במילים אחרות, אל תשב על הספה ותתלונן שקשה לך,קום ופעל ותראה איך הדברים מסתדרים מעצמם - הפעילות שלך, היא שמניעה את הדברים להסתדר.


שלושת הדברים החשובים במיסטיקה הסינית הוא - זמן, מקום (פאנג שוואי) והכוונה. ברגע שנדע מתי הזמן הנכון לקבל החלטות, נוכל לכוון את עצמנו לביצוע הפעולות הנכונות מהמקום הנכון וכך נשיג תמיכה מרבית בפעולותינו ונקבל יותר מחיינו - זאת מטרת המיסטיקה הסינית.
פעולה נכונה בזמן הנכון ובמקום הנכון תעזור לנו לקבל יותר ובקלות רבה יותר ממי שמתאמץ ומנסה לעשות, אך לא מקבל את התוצאה הרצויה. כאשר אנחנו משלבים דרך חשיבה סינית הכוללת מיסטיקה סינית ופאנג-שוואי (המקום) אין הכוונה להפוך את ביתנו למסעדה סינית ולתלות סמלים שונים על הקירות. הכוונה היא לשנות את הדברים באופן כזה שאחרים אולי לא יבחינו בשינוי, אך אתם תחושו בו ותושפעו ממנו.

___________________________________


שלומית שטיינברג-
משתתפת התוכנית "זמן מיסטיקה" ו"המקצוענים" ערוץ 10, רדיו דרום, רדיו ללא הפסקה, רדיו קול חי ורדיו ירושלים.
לתחזית אישית מאת שלומית, התקשרו עכשיו אל מרכז המומחים של ישראל המומחים בטלפון: 072-3401003 שלוחה 58.

___________________________________________


למאמרים נוספים:
חמשת האלמנטים בפנג שואי
המזל הסיני שלי
התאמה לפי אסטרולוגיה סינית






רוצה לקבל כל יום תחזית באימייל שלך? הרשם\י כאן - חינם! רוצה לקבל כל יום תחזית באימייל שלך? הרשם\י כאן - חינם!


הזן תאריך לידה וקבל את תחזית האסטרולוגיה היומית שלך
תחזית אסטרולוגית יומית אישית במייל בחינם לחץ כאן >>
הורוסקופ שבועי