אינדקס המומחים
כל המאמרים של מיטב המומחים פעם בשבוע ישירות למייל שלך.
שם
דוא"ל
ה

ה"מדע" של האינטואיציה

האם לכולנו יש רמה מסוימת של כוח אינטואיטיבי? מדיומים מקצועיים טוענים שכן, וישנם כמה מחקרים התומכים בתופעה. כך תפתחו את היכולת האינטואיטיבית שלכם

מאת: בת שבע דור | צילום: stock.xchng

לדברי מדענים החוקרים את גלי המוח שלנו, ישנם חמישה מצבי רטט חווייתיים שכל אחד מאיתנו חווה: ביתא, אלפא, תטא, דלתא וגמא, וכל אחד מהם מקושר עם רמה מסוימת של תודעה – החל בדריכות, עירנות וכוננות לאנליטיות וניתוח, עד למודעות משולבת ואינטגרלית. מחקרים הוכיחו קשרים בין כל אחד ממצבי המודעות הללו לפעילויות מסוימות. הוכח כי יש דרכים לשפר את האינטואיציה שלך ולשפר את מצב הנפש שלך ואת ההוויה שלך.


ביתא - עסוקים ופעילים באינטנסיביות

כנראה הידועה ביותר במצבי הרטט החווייתי של המודעות, בו רובנו חיים את מירב חיינו - בחשיבה פעילה, בניתוח של הסובב אותנו ובניסיון ליישם עפ"י היגיון מצבים שונים שאנו צריכים להתמודד איתם. היתרון של הביתא הוא שהיא מאפשרת לנו לעשות דברים ולהגיע להישגים מבפנים כלפי חוץ. הצרה עם ביתא היא, שאם אנו נמצאים בביתא במשך זמן רב מדי (או בעוצמה גדולה מדי) זה יכול להיות מאוד מלחיץ. כיצד נחווה היטב את מצב הביתא? באמצעות מיקוד במשחקי הגיון וחידות. זה יחדד את החשיבה מבלי להכניס אותנו למתחים ותסכול. 

 

אלפא - רגועים ומהורהרים

באופן כללי זהו מצב חיובי לנפש. הרטט של האלפא מתרחש לרוב רגעים לפני שנסחפים לשינה, או לפעמים כשאנחנו נוהגים בנסיעה ארוכה. במצב הזה כאשר חווים הרגשה כללית של דממה, נינוחות ורגיעה, אבל עדיין ערניים ומודעים.  זהו צעד אחד מהביתא הפעיל והעסוק. כדי לכוון את עצמך לתדר אלפא, נסה דמיון מודרך והרפיה, יוגה או נשימות עמוקות, כאשר אתה מתמקד בהווה ובנוכחות שלך עכשיו. 

 

לצנוח לתוך זרימת ה-תטא 

מצב ה-תטא ידוע גם כמצב של חלום. חוויית התטא תוביל לחיבור עמוק עם התת-מודע. ובמילים אחרות - זהו המצב שבו האינטואיציה טמונה עמוק, וזו הסיבה לכך שפרשנות החלום עוזרת לפענח את הסערה הפנימית שלנו ומצביעה על השביל המוביל אל הטוב ביותר עבורנו. על מנת שנוכל להשתלב בזרימה של תהודה זו, יש לעבוד על הכישורים כמו ב-אלפא: ויזואליזציה ויוגה, ולאחר מכן להרחיב אותם למדיטציה. זו הסיבה שמאסטרים של זן יודעים למצוא שקט כאשר הם חוזרים על אותם הדברים, הליכה בכל בבוקר, שטיפת הכלים או אפילו במשחקי וידאו. תנו למודע שלכם לצנוח החוצה ולאינטואיציה שלכם לצנוח פנימה. אתם תהיו מופתעים מהתובנות שיבזיקו כאשר אתם מבלים זמן במצב תטא. 

 

עמוק למטה ב-דלתא 

ברגע שיצרתם קשר עם האינטואיציה הפנימית שלכם, אתם קרוב יותר להארה או נירוונה, אבל לא ממש שם עדיין. תהודת דלתא באה עם שינה עמוקה, מבריאה, ללא חלומות ותרגול מדיטטיבי ממושך. אנשים חווים התעלות במצב דלתא. זה עשוי לקחת זמן עד שהופכים את המצב הזה לחלק בלתי נפרד מהחיים, אבל מחויבות לפרקטיקה של מדיטציה יכולה לקחת אתכם למצב דלתא. נסו לישון היטב כל לילה ולשקול מדיטציה טרנסצנדנטלית. 

 

קרני גמא של מודעות אינטגרלית

לאחר שעברתם דרך כל המצבים האחרים, אתם מגיעים לגמא. במקום הזה יש לכם את היכולת למקד מאמץ ולהרגיש באופן טבעי את רקמת החיבור של היקום. הדלאי לאמה, למשל, מתואם עם מצב הגמא שהתקבל ממדיטציה, היפנוזה וסחף מכני של גלי מוח.

 

קראו עוד:

חדש! הסדנאות של סטארס

המדריך למדיטציה

להגיע לטוב בחיים

מודעות ומערכת יחסים

 





רוצה לקבל כל יום תחזית באימייל שלך? הרשם\י כאן - חינם! רוצה לקבל כל יום תחזית באימייל שלך? הרשם\י כאן - חינם!


הזן תאריך לידה וקבל את תחזית האסטרולוגיה היומית שלך
תחזית אסטרולוגית יומית אישית במייל בחינם לחץ כאן >>
הורוסקופ שבועי