אינדקס המומחים
כל המאמרים של מיטב המומחים פעם בשבוע ישירות למייל שלך.
שם
דוא"ל
ארבעת היסודות של הטארוט

ארבעת היסודות של הטארוט


מאת: שגיא מנדלבוים | צילום: Stock.xchng


אש, אדמה, מים ואוויר – אלה הם ארבעת היסודות של קלפי טארוט, והם בעצם מחלקים את הקלפים ל-4 סוגים. שגיא מנדלבוים סוקר את היסודות ומסביר מה המשמעות של כל אחד מהם.



יסוד האש
זהו היסוד הראשון של הטארוט. זה המתחיל את הכל והיוצר יש מאין. בפועל הכל מתחיל כאן. זהו הניצוץ הראשון, הרצון, התשוקה הבוערים בנו וגורמים לנו לעשות את הבלתי אפשרי. שני אנשים המכירים זמן מה כידידים "נדלקים" האחד על השני והופכים לבני זוג. מדוע זה לא קרה שנים קודם? כיוון שלא היה קיים שם יסוד האש . יסוד האש הוא החוליה החסרה, זו שיוצרת והופכת יש מאין. זהו הדבר אותו אנו לא יכולים להסביר בכל תהליך, אבל הוא שם ובלעדיו דבר לא היה מתחיל.

יסוד האדמה
יסוד האדמה בקלפי הטארוט מייצג את הצרכים. יש הבדל גדול בין רצונות לצרכים: לזכות ב-50 מליון שקלים בלוטו זהו אולי הרצונות שלנו, אבל אלו בהחלט לא הצרכים שלנו. הצרכים שלנו הם פשוטים הרבה יותר, לדוגמא: מקום לינה, אוכל, מערכת יחסים, שיהיה לנו עם מי לדבר, חיבוק ועוד ובשביל אלו אנו לא זקוקים ל-50 מיליון שקלים.
 
יסוד האדמה מלמד אותנו להתחבר לצרכים, לטעת שורשים, לממש את ההוויות שלנו וליצור המשכיות. יסוד האדמה הינו יסוד חשוב המלמד אותנו להבין מי אנחנו ומה באמת נכון לנו בחיים. הוא עוסק בפשטות והמטבע הינו התמורה החומרית, הברכה, שאנו מקבלים כאשר אנו עושים את מה שנכון לנו.

יסוד המים
מפתיע לגלות עד כמה אנו לא מעריכים יסוד חשוב זה. בדרך כלל מקנים לו, מתוך עצלות, ערכים של זוגיות ומערכות יחסים בעוד שבפועל לא רק שיסוד זה אינו חייב לייצג מערכות יחסים, אלא הוא מייצג הרבה יותר- הוא מייצג אנרגיה של התחדשות וזרימה.

בעולם מושלם, כל מה שהיינו רוצים היה מתגשם וכל מה שהיינו צריכים היה מתממש. אבל, כמו שאנחנו כבר יודעים, לא תמיד בחיים הרצונות מתגשמים והצרכים מתממשים.
כשמפטרים אדם מעבודתו הוא פונה לרגשות כגון כעס, כאב. הוא מרגיש שהקרקע נשמטת מתחת לרגליו. אלו אנרגיות השייכות ליסוד האש. האדמה ואנרגיות אלו לא יוכלו לעזור לו במקרה זה.

הדמות שלנו צריכה אנרגיה חדשה שתעזור לו להמשיך הלאה בחייו ולהתחדש. הוא צריך את האנרגיה של המים. ככל שיתחבר מהר יותר אל אנרגיה זו כך יוכל לוותר על הכעס, על האגו ועל הכאב ולמצוא משהו אחר שיקדם אותו למקום טוב יותר בחייו.
כאשר אנו נעשה קריאה בטארוט ובקריאה לא יופיעו קלפים מסדרת הגביעים- זהו סימן שחסרה לשואל היכולת להתחדש וכי הוא תקוע בחייו.

יסוד המים גם קשור לאמונה וליכולת שלנו להתחבר לאנרגיות גבוהות, מהן אנו ממלאים את המאגרים שלנו ומאפשרים לעצמנו לעמוד במשימות החיים. ללא האמונה, לא נוכל לקבל את האנרגיות הדרושות לנו על-מנת להצליח וליצור. כאשר אנו לא מאמינים שנצליח, אנו למעשה "מוותרים" על האנרגיה הדרושה לנו כדי להצליח וכאשר זו תיגמר מהמלאי הטבעי שלנו- עד שלא נחדש אותה, נכשל שוב ושוב.

יסוד האוויר
השכל הישר, ההגיון הקר והחשיבה אינם טבעיים לנו. הם נוצרו כתוצאה ממאבק עתיק המיוצג על ידי סיפור חטא גן עדן:
בגן עדן כל מה שהאדם רצה (אש)- הוא קיבל. כל מה שהוא היה צריך (אדמה)- התממש. אבל החשוב מכל- לאדם הייתה אמונה (מים)- הוא היה מחובר לאנרגיה הקוסמית והדברים זרמו אליו גם בלי שביקש מפורשות. הוא ידע כי הדברים יתנהלו כפי שהם צריכים להתנהל והכול זרם.

אלא, שמסיבות שונות האדם לא רצה יותר לזרום. נמאס לו להיות רוחני: לעשות מדיטציה בבוקר, יוגה בשעה 11:00, ארוחה צמחונית בשעה 12:00 ללמוד כל היום טארוט, קבלה ועוד. נמאס לו להאמין שיהיה טוב ולכן הוא חיפש תחליף לשליטה על המציאות, משהו יותר מוחשי, עם "בשר" ולכן הוא אכל מפרי עץ הדעת טוב ורע. אולי זה נראה לנו טעות, אבל לאדם הראשון כבר נמאס מהשטויות האלו- מעולם הרוח, והוא מצא דרך לשלוט בעולם- דרך ההיגיון.

חטא גם עדן איננו שמימיי: הוא כאן ועכשיו ואנו חוטאים בו בכל יום. בגן עדן, לדוגמא, כאשר אדם רוצה לעזוב את מקום העבודה, הוא עוזב את מקום העבודה ומייד מוצא מקום עבודה חדש. כאן, שלא בגן עדן, כאשר אדם רוצה לעזוב את מקום העבודה הוא מתחיל לחשוב: מה יהיה עם המשכנתא, לא חבל על הפיצויים.. מיליוני אנשים לא עושים כי הם חושבים.
 
יסוד האוויר מייצג שני דברים: את היסוד החדש שנכנס לעולמנו המיוצג על-ידי ההיגיון, האינטלקט, החשיבה והמדע, אבל יחד עם כל אלו את אותו כוח מסתורי אשר מנסה להחזיר אותנו לגן עדן, וכשאנו טועים ולא מבינים את המסרים בחיינו, לכוח זה יש את היכולת "לחתוך" בנו ולהכאיב, כיוון שבסופו של דבר רק כאשר קשה לנו וכואב לנו, אנו מתפתחים.

זו הסיבה, דרך אגב, שהקלף 3 חרבות לכאורה שונה בפירוש שלו לעומת שאר קלפי השלוש. נשאלת השאלה מדוע קלפי השלוש האחרים מאד "חיוביים" ואילו הוא "שלילי"? זה נכון שהוא שלילי, אולם הוא אינו שונה משאר קלפי השלוש. היסודות אותם מייצגים הקלפים מתחזקים בקלפי השלוש כתוצאה מהספרה 3 אליה הם קשורים. לכן ביסודות האש, האדמה והמים הקלפים כל כך "חיוביים", אבל גם יסוד החרבות מתחזק, אלא שכאן זה אומר שהיכולת של היסוד להכאיב וללמד אותנו מתחזקים ולכן הכאב.
_____________________________________________________________________--


שגיא מנדלבוים - מטפל בהומיאופתיה קלאסית. בעל ניסיון של 16 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות, אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ. לאתר של שגיא - טארוט, חלומות וקצת יותר - www.Sagie.org


קראו עוד:
טארוט – סוגי פריסות
פריסת טארוט לשותפים עסקיים
המדריך לקלפי הארקנה





רוצה לקבל כל יום תחזית באימייל שלך? הרשם\י כאן - חינם! רוצה לקבל כל יום תחזית באימייל שלך? הרשם\י כאן - חינם!


הזן תאריך לידה וקבל את תחזית האסטרולוגיה היומית שלך
תחזית אסטרולוגית יומית אישית במייל בחינם לחץ כאן >>
הורוסקופ שבועי